Guardiola verrukt door Engelse titelstrijd: 'Heerlijk om dat weer mee te maken'

6Reacties

Manchester City deed zaterdag wat het moest doen tegen Brentford. De Citizens kwamen wat langzaam op gang, maar zetten met 3-0 uiteindelijk alsnog een hele respectabele score neer. Zo legde de ploeg van Pep Guardiola de druk weer bij concurrent Arsenal. De Catalaanse manager geniet met volle teugen van de titelstrijd.

© Pro Shots

Met journalisten grappende Guardiola wordt dolgelukkig van Engelse titelstrijd

Het is altijd een dubbeltje op zijn kant wat voor Pep er aanschuift bij een persconferentie. Zaterdag was de trainer uiterst goed gemutst. Hij geniet dan ook met volle teugen van de titelrace waar hij momenteel met zijn ploeg in verwikkeld is. 'Ik vind het echt fantastisch. Heerlijk om dat weer mee te maken. En we eindigen in ieder geval tweede dit seizoen. Heerlijk, geweldig', jubelde Guardiola.

'Vorig seizoen vond ik een stuk minder leuk, toen we streden om Champions League-kwalificatie. Dat was zo moeilijk. Maar dit is leuk. We hebben de League Cup al op zak en we spelen de finale van de FA Cup nog op Wembley, dat wordt de mooiste wedstrijd van het seizoen. Ik vind het een heerlijke fase.'

Van spanning heeft hij niet zoveel last, bekende hij. 'Nee, nee, helemaal niet. Als je op het einde maar het gevoel hebt dat je er alles uit hebt gehaald, dan is het goed. Goed gedaan. Als we überhaupt het Arsenal lastig kunnen maken tot de laatste snik, met alle veranderingen die we hebben doorgemaakt, ben ik tevreden. Het is echt een genot om met deze groep te werken. Hoe de ervaren jongens ook de anderen helpen, echt heel mooi.'

Zondagavond komt titelconcurrent Arsenal in actie op bezoek bij West Ham United. Of Guardiola dan heel erg voor West Ham is? Reken maar van wel. Met gevoel voor humor sloot hij zijn persbijeenkomst af door zijn handen boven zijn hoofd te kruisen en te roepen: 'Come on, you Irons'. Met een zaal vol gierende journalisten vertrok hij weer.

Reijnders
Tijjani Reijnders mocht zaterdag weer eens in de basis beginnen. Guardiola kiest de laatste weken steeds vaker voor andere namen op het middenveld, maar tegen Brentford dacht hij de Oranje-international nodig te hebben. 'Ik wilde spelers in het strafschopgebied hebben', legde hij uit. 'Spelers met loopacties, Tijjani is daar buitengewoon in: om in het strafschopgebied te komen, te schieten en met intensiteit te spelen. En hij was heel erg goed in de tweede ballen.'