'Memphis organiseert zelf gesprek met supporters en maakt intenties duidelijk'
Memphis Depay lijkt open te staan voor een langer verblijf bij Corinthians. Volgens Braziliaanse media heeft de Oranje-aanvaller zelf het initiatief genomen om in gesprek te gaan met invloedrijke supporters van de Braziliaanse club. In dat gesprek maakte hij zijn intenties duidelijk.
© Pro Shots

Volgens zowel GloboEsporte als UOL Esporte vond dinsdagavond in São Paulo een ontmoeting plaats tussen Memphis en leden van supportersgroep Gaviões da Fiel. Memphis zou zelf om dat gesprek hebben gevraagd en hebben aangegeven dat het de bedoeling is om bij Corinthians te blijven.
Ook als Memphis daarvoor geld in moet leveren. De aanvaller heeft een miljoenensalaris dat Corinthians niet kan betalen en daarom moeten er externe financiers worden gezocht om Memphis binnenboord te kunnen houden. Hij heeft in gesprek met een belangrijke delegatie van de supporters aangegeven water bij de wijn te willen doen om te blijven. Volgens Braziliaanse media wil Memphis in een nieuw contract wel meer vrijheid krijgen om commerciële en marketingprojecten op te zetten die extra inkomsten voor de club kunnen genereren.
Ook de fysieke situatie van Memphis kwam tijdens het gesprek aan bod. De aanvaller staat sinds eind maart aan de kant met een spierblessure en miste de laatste twaalf wedstrijden van Corinthians. Volgens de supportersgroep gaf Memphis aan dat 'interne fouten' binnen de club zijn herstel vertraagden. GloboEsporte meldde onlangs al dat een fout in de fysieke begeleiding leidde tot een terugslag tijdens zijn revalidatie.
Omdat hij al sinds maart aan de kant staat, is het nog maar de vraag of Memphis op tijd fit gaat zijn voor het WK in Canada, Mexico en de Verenigde Staten.






