Míchel boos weg bij Real: 'Jeugdspelers krijgen geen kans'

Praat mee!

Op de dag dat Real Madrid Klaas-Jan Huntelaar presenteerde als nieuwe aankoop, besloot hoofd opleidingen Míchel te vertrekken bij de Koninklijke. De voormalig Spaans international vindt dat jeugdspelers onvoldoende kansen krijgen in Estadio Santiago Bernabéu.

© Pro Shots

Míchel boos weg bij Real: 'Jeugdspelers krijgen geen kans'

Míchels vertrek is ingegeven door eerder uitgesproken woorden van voorzitter Ramón Calderón, die stelde dat Barcelona veel succesvoller is bij het opleiden van jeugdspelers. 'De voorzitter heeft kritiek op mij, maar hij weet niet eens hoe ik werk of wat wij doen', als het vertrokken hoofd opleidingen. 'Hier krijgen zelfopgeleide spelers niet dezelfde kansen als jonge spelers die van buitenaf worden aangetrokken.'

Calderón op zijn beurt is niet blij met de uitlatingen van Míchel. 'Ik vind zijn houding frustrerend, want iedereen zegt dat de jeugdopleiding bij Real niet goed functioneert. En ondanks dat zijn zeven spelers van onze huidige selectie afkomstig uit de eigen kweek.'

Míchel is echter van mening dat veel meer spelers het eerste elftal hadden kunnen halen. Hij noemt Alvaro Arbeloa (Liverpool), Esteban Granero (Getafe), Juan Mata (Valencia) en Alvaro Negredo (Almería) als voorbeelden van spelers die nu elders spelen, maar ook van waarde hadden kunnen zijn voor Real.

Het is onduidelijk in hoeverre de komst van Huntelaar een rol heeft gespeeld in het conflict tussen Míchel en de clubleiding van Real. Nadat bekend was geworden dat spits Ruud van Nistelrooy tot het einde van het seizoen is uitgeschakeld met een knieblessure, besloot de Koninklijke Huntelaar als zijn vervanger aan te trekken.