Massale steun Vitesse: supporters en clubiconen reizen af naar rechtbank

Update: 7 augustus 2025 om 12:03
54Reacties

Terwijl Vitesse donderdagmiddag in de rechtszaal vecht voor het voortbestaan, laat de achterban zich massaal zien. Honderden supporters zijn onderweg naar de rechtbank in Utrecht om de club te steunen tijdens het kort geding over de proflicentie. Vanuit Arnhem vertrokken in de ochtend al vier volle bussen richting de Domstad.

© Pro Shots

Massale steun voor Vitesse: supporters reizen af naar rechtbank

De hoop leeft in Arnhem, ondanks de moeilijke situatie van de club. In het centrum gingen cafés en kroegen speciaal voor deze dag vervroegd open, zodat supporters zich konden verzamelen. Met vlaggen, sjaals en gezang werd duidelijk dat de club nog lang niet is opgegeven door de fans.

Bij de rechtbank in Utrecht wordt gerekend op een grote opkomst. Vitesse-supporters willen met hun aanwezigheid laten zien dat de club leeft en dat het verlies van de licentie niet alleen een sportieve, maar ook een maatschappelijke ramp zou zijn voor Arnhem.

De steun van de fans lijkt een extra steun in de rug voor de clubleiding, die donderdagmiddag om 13.30 uur haar zaak bepleit. Wat de uitkomst ook wordt, één ding is zeker: Vitesse staat er niet alleen voor. De liefde voor de club blijkt in deze moeilijke dagen sterker dan ooit.