Martha verruilt tweede niveau België voor League One
Na één seizoen scheiden de wegen van Beerschot en Ar'Jany Martha. De 21-jarige linksback vertrekt naar Rotherham United en tekent voor drie seizoenen bij de club uit de League One.
© Pro Shots

'Ik sprak met mijn agent over de club en vanaf dat moment was ik al meteen enthousiast. Ik heb dingen op internet en Instagram gezocht. Mijn situatie bij Beerschot was niet goed. Ik sprak met de coach, dat voelde goed en hij gaf mij vertrouwen. Ik was in mijn hoofd al verkocht', vertelt Martha in zijn eerste interview op het YouTube-kanaal van Rotherham United.
'Ik kijk heel erg uit naar het spelen in Engeland. Het voetbal leeft hier enorm. De supporters staan achter je. Het gaat hier alleen maar over voetbal. Ik hou ervan om hier te zijn.' Martha komt Denzell Hall tegen. De rechtsback maakte vorige week de overstap van SC Heerenveen naar Rotherham United.
Transfersom
Over de transfersom is niets bekendgemaakt, maar naar verluidt gaat het om zo'n driehonderdduizend euro. De voormalig Ajacied degradeerde afgelopen seizoen met Dirk Kuijt (inmiddels ook vertrokken en hoofdtrainer bij FC Dordrecht) uit de Pro League. De international van Curaçao speelde in totaal negentien wedstrijden voor Beerschot.






