Martínez speelde Europa League-finale met gebroken vinger
Emiliano Martínez heeft de volledige Europa League-finale tegen SC Freiburg met een gebroken vinger gespeeld. Dat maakte de Argentijnse goalie van Aston Villa na de wedstrijd bekend. Martínez brak zijn vinger tijdens de warming-up.
© Pro Shots

Op foto's is te zien hoe Martínez zijn zorgen direct deelt met reservedoelman Marco Bizot. 'Ik brak mijn vinger bij het inschieten. Al het slechte brengt iets goeds. Ik heb mijn vinger nog nooit gebroken. Elke keer dat ik een bal pakte, ging mijn vinger de andere kant op. Maar dat zijn dingen waar je doorheen moet gaan. Ik ben trots om het doel van Aston Villa te verdedigen.'
Aston Villa won de finale ruim met 3-0 en Martínez hoefde weinig in actie te komen. De Duitsers produceerden slechts twee schoten op doel. Voor Martínez is het hopen dat de blessure meevalt. De doelman hoopt deze zomer met Argentinië de wereldtitel te verdedigen. Het is niet bekend wanneer bondscoach Lionel Scaloni zijn 26 namen uit de doeken doet.
De gebroken vinger hield Martínez niet tegen om zijn coach Unai Emery op de schouders te nemen:






