'Marco van Basten nóg minder te benijden dan Mourinho'
Voetbal International bracht tussen woensdag 19 en maandag 24 december een prikkelende enquête, waarbij per dag twee vragen werden gesteld om de mening te peilen van onze lezers/bezoekers. Hierbij het resultaat van vraag 10.
© Pro Shots

Ruud Gullit sprak als trainer van Feyenoord ooit de beroemde woorden 'Ik ben niet te benijden' en niet veel later diende hij zijn ontslag in. Trainers hebben het ook in 2012 moeilijk gehad. Vandaar onze vraag welke trainer het minst te benijden was in dit kalenderjaar?
Marco van Basten won deze verkiezing met ruime voorsprong. Sinds het begin van dit seizoen is hij trainer van SC Heerenveen, maar nadat dat bekend werd gemaakt verkochten de Friezen hun beste spelers.
Oussama Assaidi, Bas Dost en Luciano Narsingh vertrokken, waardoor Van Basten een uitgeklede selectie tot zijn beschikking kreeg. Waarschijnlijk bleef hij daardoor José Mourinho, die deze jaargang teleurstellend presteert met Real Madrid, voor.







