Mancini ziet in Begiristain belangrijke aanwinst voor City
Roberto Mancini zegt blij te zijn met de komst van technisch directeur Txiki Begiristain naar Manchester City. Hoewel de naam van Josep Guardiola onlosmakelijk verbonden is met de voormalige beleidsbepaler van Barcelona, ziet Mancini louter voordelen in een samenwerking met de 48-jarige Bask.
© Pro Shots

'Ik ben er erg blij mee. Hij heeft veel ervaring opgedaan bij een topclub als Barcelona. Hij heeft een fantastische ploeg opgebouwd bij Barça en daarom denk ik dat hij ook voor ons belangrijk gaat zijn. Hij heeft immers alles gewonnen bij die club.'
Hoewel gesuggereerd wordt dat de komst van Begiristain inhoudt dat City vroeg of laat ook in zee gaat met Guardiola, heeft Mancini er alle vertrouwen in dat hij de komende jaren manager van de landskampioen blijft. De Italiaan heeft naar eigen zeggen meerdere clubs afgewezen om in Manchester te kunnen blijven werken.
'Ik heb hier de afgelopen drie jaar heel prettig gewerkt. Er is tijd om aan het elftal te bouwen en het te verbeteren. En als iemand denkt dat we geen goed werk hebben geleverd: we hebben drie prijzen gewonnen in twee jaar', wijst Mancini op de FA Cup (2011), het kampioenschap (2012) en het Community Shield (2012) als eerste vruchten van de torenhoge transfer- en salarisuitgaven.
Mancini hoopt die successen een vervolg te kunnen geven. 'Ik heb een contract getekend voor de komende vijf jaar, omdat ik geloof in deze ploeg en omdat ik goed samen kan werken met de eigenaar (Sheikh Mansour, red.) en de voorzitter (Khaldoon Al Mubarak, red.). En dat is zeldzaam in het huidige voetbal.' Foto: VI Images





