'Man Utd heeft 700 miljoen uitgegeven en is er significant slechter van geworden'

11Reacties

Ralf Rangnick heeft zich kritisch uitgelaten over het beleid van Manchester United. De 66-jarige bondscoach van Oostenrijk was er begin 2022 een halfjaar trainer, maar zag de club sindsdien alleen maar verder in verval raken.

© Pro Shots

'Man Utd heeft 700 miljoen uitgegeven en is er significant slechter van geworden'

Donderdag boekte Manchester United een belangrijk succes. Het won met 0-3 van Athletic Bilbao in de halve finale van de Europa League. In eigen land gaat het een stuk minder voortvarend. United is bezig aan het slechtste Premier League-seizoen ooit met een teleurstellende veertiende plek als gevolg. Als analyticus bij Canal+ liet Rangnick zich kritisch uit over zijn voormalige werkgever.

'Ik heb toen al gezegd dat er een paar zaken moesten veranderen. Sindsdien hebben ze 700 of 750 miljoen euro aan nieuwe spelers uitgegeven en op de ranglijst kun je wel zien dat ze er alleen maar significant slechter van zijn geworden. Alleen de eindzege in de Europa League kan het seizoen nog redden. Zo niet, dan is het een grote teleurstelling geworden.'

Rangnick ziet ook de trainerswissel nog niet goed uitpakken. Eind oktober werd Erik ten Hag op straat gezet en later nam Rúben Amorim het stokje over. 'Ze hebben halverwege een nieuwe trainer aangesteld die het liefst met drie of vijf verdedigers speelt, maar de selectie is samengesteld op basis van een systeem met vier verdedigers. Dat zie je ook terug. Vooral in de Premier League tegen tegenstanders waarvan Manchester United normaal zou moeten winnen.'