Luis Enrique looft veerkracht PSG en neemt geen gas terug: 'Aanvallen, aanvallen'

3Reacties

Paris Saint-Germain is niet van plan om het volgende week in Birmingham rustig aan te doen, nu het na de eerste kwartfinale van de Champions League tegen Aston Villa met 3-1 voor staat. Dat kondigde trainer Luis Enrique aan na het heenduel van woensdagavond. De Spaanse coach loofde de veerkracht van zijn ploeg, die twee fraaie goals maakte.

© Pro Shots

Luis Enrique looft veerkracht PSG en neemt geen gas terug: 'Aanvallen, aanvallen'

De eerste was vlak voor rust van Désiré, die met een gekruld schot in de verre hoek voor de gelijkmaker tekende. Enkele minuten na de hervatting knalde Khvicha Kvaratskhelia na een individuele actie raak in het dak van het doel. Toch twijfelde Doué niet over welke treffer het mooiste was. 'Die van mij, in alle bescheidenheid', lachte de negentienjarige Fransman na afloop bij Canal+. 'Ik wilde eerst voorgeven, toen zag ik dat er geen goede afspeelopties waren, dus besloot ik zelf te schieten en hij ging erin.'

De goal van Doué mocht er wezen, toch vond ploeggenoot Nuno Mendes die van Kvaratskhelia mooier. 'Het was een moeilijke goal, met zijn mindere been. Dat was het mooiste doelpunt van vanavond, maar alle goals tellen', zei de Portugese linksback, die in de extra tijd de 3-1 maakte. Daardoor kan PSG met een gerust hart naar Birmingham afreizen. Doué rekent zich niet rijk. 'Er is nog een tweede wedstrijd te spelen. Die benaderen we op dezelfde manier en even serieus, we willen daar winnen.'

Ook Luis Enrique is niet van plan gas terug te nemen, nu zijn ploeg een voorsprong van twee goals heeft voor de return van volgende week dinsdag. 'De beste manier om de voorsprong te behouden is om aan te vallen. Aan te vallen en de wedstrijd te winnen. We zullen blijven aanvallen, dat is de beste manier om ons te kwalificeren. Mijn spelers weten dat, omdat ze mij kennen. We gaan niet speculeren', zei de voormalig trainer van Barcelona en de Spaanse nationale ploeg na afloop bij Canal+.

Over het optreden van PSG was Luis Enrique erg te spreken. 'We hebben een complete wedstrijd gespeeld, we waren superieur en domineerden. Aston Villa nam de leiding tegen de verhouding in. We bleven pushen en maakten drie uitzonderlijk goals. Dit team straalt positieve energie uit. We zijn specialisten geworden in het overkomen van negatieve situaties. Dat was ook al het geval van Manchester City (4-2 na 0-2 achterstand, red.) Dat heeft ons sterker gemaakt, het gaf ons vertrouwen.'