López van De Kuip naar Kopenhagen: 'Marcos heeft een hoog niveau gehaald'

2Reacties

Marcos López vertrekt na drie jaar definitief bij Feyenoord. Zoals verwacht heeft FC Kopenhagen de 25-jarige linksback uit Peru vastgelegd, nadat hij afgelopen seizoen al op huurbasis uitkwam voor de kampioen van Denemarken.

© Pro Shots

López van De Kuip naar Kopenhagen: 'Marcos heeft een hoog niveau gehaald'

Feyenoord houdt circa een miljoen euro over aan het vertrek van López, waar VI eerder al melding van maakte. De 45-voudig international van Peru tekent een vierjarig contract bij Kopenhagen, waarvoor hij afgelopen seizoen dertig officiële duels speelde en zeven assists gaf. Het resulteerde in de landstitel en de beker voor De Leeuwen.

López won die prijzen ook in zijn tijd bij Feyenoord, maar kwam te weinig aan de bak in De Kuip. Hij is blij dat hij bij Kopenhagen kan blijven. 'Ik heb het erg naar mijn zin gehad in het eerste seizoen bij de club en ben enorm gemotiveerd om mezelf en het team verder te ontwikkelen. Ik hou van de druk van het elk jaar kampioen moeten worden.'

Ook de sfeer in het Parken Stadion is voor López een reden om bij Kopenhagen te blijven. Trainer Jacob Nastreep is blij dat de linksback is vastgelegd. 'Marcos heeft na een moeilijke start zijn hoge niveau laten zien. Zeker in de kampioensronde speelde hij een belangrijke rol met een aantal cruciale assists. Hij is een professional die goed in de groep past.'

Linksbacks
Zo is López na Quilindschy Hartman de tweede linksback die deze zomer uit De Kuip vertrekt. Hartman nam woensdagavond al afscheid van de fans in afwachting van zijn transfer naar Burnley. Feyenoord hoopt Hugo Bueno over te nemen van Wolverhampton Wanderers als zijn vervanger. Ramón Vega gold als alternatief, maar lijkt op weg naar Rusland