Liverpool worstelt buiten Anfield: 'Ze hebben te veel zwakke spelers'

19Reacties

Liverpool is na de nederlaag bij Aston Villa nog steeds niet zeker van een Champions League-ticket. De pundits in Engeland zien een hoop problemen bij The Reds, maar zijn mild voor manager Arne Slot.

© Pro Shots

Liverpool worstelt buiten Anfield: 'Ze hebben te veel zwakke spelers'

'Ze zijn heel slecht in balbezit en heel slecht in balverlies', begon voormalig Liverpool-verdediger Jamie Carragher bij Sky Sports. 'Liverpool heeft te veel zwakke spelers, fysiek en mentaal. Daar moet iets aan gedaan worden. Het lijkt er nog steeds op dat Slot de man is, die deze problemen volgend seizoen moet aanpakken.'

Liverpool wist dit seizoen buiten Anfield nog geen wedstrijd te winnen van een ploeg in de top acht. 'Er verandert weinig aan het sentiment bij de supporters rond Slot. Liverpool blinkt nergens in uit. Ze lijken een heel gemiddeld elftal. 'Dat zegt alles over de persoonlijkheden en het karakter in dit team. Ik kan bijna niet geloven dat Liverpool vijfde staat in de Premier League. Ze hebben zo veel doelpunten geïncasseerd.'

Van Dijk begon vrijdagavond voor de 54ste keer in de basis bij Liverpool. Alleen Sami Hyypiä (58) en Carragher (57) deden dat sinds 2005/06 beter als veldspeler. De Nederlander scoorde twee keer, maar beleeft volgens Carragher niet zijn beste seizoen. 'Hij lijkt voor het eerst menselijk en dat heeft een effect op andere spelers. Als Van Dijk niet op zijn best is, moeten andere verdedigers opstaan. En dat gebeurt niet.'

Zijn collega-analyticus Jamie Redknapp ging verder over de positie van Slot. 'Er zijn zoveel redenen waarom het nu minder gaat. Topaankoop Alexander Isak raakte twee keer geblesseerd, Hugo Ekitiké kende veel tegenslagen. Het is moeilijk om de problemen aan te kaarten wanneer Slot nooit de beschikking had over de beste Isak, Ekitiké en Florian Wirtz.'

'Als Slot nu geen Champions League haalt, dan wordt de druk op hem enorm. Je merkt nu al dat hij de steun verliest, maar daar heb ik veel moeite mee. Slot verdient nog een jaar, omdat hij de Premier League heeft gewonnen. Ik verwacht een beter Liverpool volgend jaar, een betere versie van Wirtz. Ze hebben een nieuwe rechtsback nodig en meer energie. Maar het voelt niet goed om een manager te ontslaan als hij de Champions League haalt.'