Leipzig bevestigt: Xavi Simons voert gesprekken met andere club
Xavi Simons lijkt zijn laatste wedstrijd voor RB Leipzig te hebben gespeeld. De Bundesliga-club heeft donderdag bevestigd dat de Oranje-international de ruimte heeft gekregen voor gesprekken met een nieuwe club.
© Pro Shots

Leipzig meldt er niet bij om welke club het gaat, maar meerdere internationale bronnen weten dat Simons inmiddels in Londen is om met Tottenham Hotspur te onderhandelen. De Londenaren hebben zich in de strijd gemeld om de handtekening van de 22-jarige aanvallende middenvelder, nu Chelsea - lange tijd de meest serieuze gegadigde - nog niet heeft doorgepakt.
In tegenstelling tot Chelsea zou Spurs inmiddels ook een bod van zeventig miljoen euro hebben uitgebracht op Simons. De Europa League-winnaar zoekt nog een aanvallende middenvelder na het wegvallen van James Maddison vanwege een kruisbandblessure. Eerder grepen de Londenaren naast de komst van Morgan Gibbs-White en Eberechi Eze, die naar Arsenal vertrok.
Volgens Duitse en Engelse media is het niet overigens niet uitgesloten dat Simons zaterdag alsnog meedoet tegen FC Heidenheim, als de gesprekken met Spurs niet resulteren in een akkoord. Afgelopen vrijdag speelde de 28-voudig international nog minuten mee tegen Bayern München tijdens de start van het nieuwe Bundesliga-seizoen, een week eerder scoorde hij nog in het bekertoernooi.






