Leicester City en Van Nistelrooij gaan na degradatie uit elkaar

24Reacties

Leicester City en Ruud van Nistelrooij gaan uit elkaar. The Foxes degradeerden eind april uit de Premier League na een 0-1 verlies tegen Liverpool.

© Pro Shots

Leicester City en Van Nistelrooij gaan na degradatie uit elkaar

Eind november werd Van Nistelrooij aangesteld als opvolger van de ontslagen Steve Cooper. De Nederlander was kort daarvoor opzij gezet door Manchester United, waar hij vier wedstrijden interim-trainer was geweest na het ontslag van Erik ten Hag. Sinds zijn eerste wedstrijd op 3 december won Van Nistelrooij slechts vier competitiewedstrijden. Twee maanden geleden al werd de degradatie officieel.

Het duurde lang voordat Leicester het afscheid bevestigde, vrijdag is dat gebeurd. Het moet nog duidelijk worden welke manager het overneemt bij de landskampioen van 2016. Van Nistelrooij is nu vertrokken, ondanks een contract dat nog tot medio 2027 liep.