Leerschool voor 't Zand: 'Hier worden andere dingen gevraagd dan bij Feyenoord'

4Reacties
Journalist VI

Shiloh 't Zand maakte vorig seizoen indruk voor FC Dordrecht in de Keuken Kampioen Divisie, maar zijn huurperiode bij Heracles Almelo was geen succes. De 22-jarige middenvelder keerde halverwege het seizoen terug naar Feyenoord. Erwin van de Looi erkent dat de samenwerking met het Rotterdamse talent niet uitpakte zoals gehoopt.

© Pro Shots

Leerschool voor 't Zand: 'Hier worden andere dingen gevraagd dan bij Feyenoord'

'Soms zie je dat het heel lastig gaat worden en dat je beter een ander soort oplossing kan zoeken, dan dat je blijft aanrommelen', vertelt Van de Looi in zijn afscheidinterview met VI over het beëindigen van de verhuurperiode van de Rotterdammer. 'Niks ten nadele van Shiloh, overigens. Ik vind hem nog steeds een goede speler. Ik vind het jammer dat het niet is gelukt. Ons niet, maar mij ook niet. Bij FC Dordrecht was hij echt goed, maar op de een of andere manier is het ons niet gelukt om hem aan de gang te krijgen.'

'Waar dat aan ligt, is de vraag', zoekt Van de Looi naar een oorzaak. 'Hij kwam in een andere omgeving terecht en op een ander niveau. In de KKD kan hij het op talent fluitend doen. Ik denk niet zozeer dat hij hier last had van de druk, maar wel het feit dat wij niet altijd de betere ploeg zijn en altijd op de helft van de tegenstander spelen. Dan worden er soms andere dingen gevraagd dan bij Feyenoord of Dordrecht. Dat is voor hem een leerschool geweest. Ik hoop dat hij daar later de vruchten van gaat plukken.'