Leeds-manager schaamt zich na bekerblamage en bespreekt misser Piroe
Leeds United-manager Daniel Farke heeft na de pijnlijke uitschakeling van zijn elftal in de League Cup tegen Sheffield Wednesday zijn excuses aangeboden aan de achterban. De Premier League-club ging dinsdag tegen een gedevalueerd elftal van de thuisploeg na penalty's onderuit. Joël Piroe miste een van de strafschoppen.
© Pro Shots

Leeds begon met Piroe aan de basis als grote favoriet aan het bekerduel. Bij Championship-club Sheffield Wednesday is het al een tijdje onrustig en een groot aantal supporters eist het vertrek van eigenaar Dejphon Chansiri. Uit protest bleven veel fans thuis voor het bekerduel. De thuisploeg speelde ook nog met een zeer jong team. Manager Henrik Pedersen voerde tien wijzigingen door ten opzichte van zijn basiself in het competitieduel met Wrexham en liet zeven spelers opdraven die nog niet in de competitie hebben gedebuteerd.
Toch slaagde Leeds er niet om de volgende ronde in de League Cup te bereiken. Na negentig minuten stond het 1-1 en in de penaltyserie miste Leeds tot drie keer toe vanaf elf meter. 'We moeten nu alle kritiek die we krijgen incasseren. We zijn ook zelfkritisch, want van alle kansen die we kregen, hadden er vier of vijf gemaakt moeten worden', zei Farke na de beschamende nederlaag tegen Engelse media.
'Als Premier League-team moet je je schamen na zo'n uitschakeling. Ik wil mijn excuses aanbieden bij de fans, ook al zijn er in bekertoernooien wel vaker verrassingen en schokkende uitslagen. Vandaag was zo'n dag en gefeliciteerd Sheffield Wednesday', vertelde Farke, die ook Piroe zag missen vanaf elf meter bij de penaltyserie. 'Ik heb Joël nog nooit een penalty zien missen, maar hij was wel de eerste bij ons die miste. Dat gebeurt soms in het voetbal. Soms staat dit soort wedstrijden in de sterren geschreven.'
Op VI PRO verscheen onlangs een uitgebreid interview met Joël Piroe.






