Lautaro Martínez wil in toekomst niets meer met voetbal te maken hebben
Lautaro Martínez heeft laten doorschemeren dat hij na zijn loopbaan volledig uit het voetbal wil verdwijnen. De aanvoerder van Internazionale vertelde in een uitgebreid interview dat hij niets voelt voor een toekomst in de voetbalwereld.
© Pro Shots

In gesprek met La Gazzetta dello Sport zei Martínez duidelijk te zijn over zijn toekomstplannen. 'Ik blijf niet in de voetbalwereld, het is een omgeving die me niet bevalt', aldus de Argentijn. 'Je zult niets meer van me horen: ik verdwijn.'
De 28-jarige spits sprak daarnaast openhartig over zijn moeilijke jeugd in Bahía Blanca. Martínez vertelde dat er thuis regelmatig te weinig geld was en dat zijn familie een tijd nauwelijks de huur kon betalen. 'Ik weet nog dat ik honger had terwijl we op eten wachtten', vertelde hij.
Ook gaf de spits toe dat hij mentale hulp nodig had in moeilijke periodes bij Inter. 'Soms twijfelde ik aan mezelf, of ik nog wel kon voetballen en of ik het verdiende om nummer 10 van Inter te dragen', zei Martínez, die inmiddels nog altijd wordt begeleid door een clubpsycholoog.
Ondanks alles ziet Martínez zijn toekomst voorlopig nog altijd in Milaan. 'Als ze me er niet uitgooien, blijf ik hier', zei de Argentijn, die sinds 2018 voor Inter speelt en nog tot medio 2029 onder contract staat bij de Italiaanse kampioen.





