Laporta hekelt houding Athletic in Williams-soap: 'Zullen wel weten wat ze doen'
De transferstrijd om Nico Williams is verder opgelaaid, nu Barcelona-voorzitter Joan Laporta heeft teruggeslagen naar Athletic Bilbao. Barcelona wil de afkoopclausule van zo'n zestig miljoen euro in het contract van de aanvaller activeren, maar Athletic heeft andere plannen.
© Pro Shots

Athletic pobeert de overstap te dwarsbomen en heeft zelfs stappen ondernomen richting La Liga. Athletic vermoedt dat Barcelona niet de 1:1-regels hanteert. Dat is een financiële regel die bepaalt hoeveel clubs mogen uitgeven aan salarissen en transfers op basis van hun inkomsten. Barcelona heeft de afgelopen jaren financiële problemen gehad en viel daardoor buiten de 1:1-regel, waardoor de club dus maar beperkt mocht investeren. Volgens Laporta is de club nu weer financieel gezond, waardoor Barcelona de transfer van Williams volledig zou kunnen financieren, maar Athletic ziet dat anders en vermoedt dat de Catalanen niet in staat zijn om nu de afkoopsom voor Williams te betalen.
Volgens Spaanse media wil Barcelona de afkoopclausule van Williams pas in juli activeren, omdat de transfer dan in het nieuwe boekjaar valt en dat voor de club voordeliger is. Dat voedt de vermoedens van Athletic dat Barcelona níet financieel gezond is. De club heeft zich hier bij La Liga over gemeld. 'We hebben geen slechte relatie met Athletic', reageerde Laporta op zijn beurt in Spaanse media.
'Ja, er zijn misverstanden en incidenten geweest in de afgelopen jaren, maar je kunt niet zeggen dat we een slechte relatie hebben. Met alle respect: iedereen zou naar zijn eigen belangen moeten kijken. Ik begrijp niet waarom ze bij La Liga over Barça gaan praten. Ik vind dat niet correct, maar zij zullen wel weten wat ze doen.'






