La Liga trekt de keutel in: Villarreal - Barça toch niet in Miami
Het plan om het La Liga-duel Villarreal - Barcelona in Miami te spelen, is uiteindelijk toch gesneuveld. De organisatie heeft aangegeven dat er te weinig tijd is om het allemaal te regelen.
© Pro Shots

Een paar weken geleden oogstte het bericht vooral verontwaardiging: voor het eerst in de geschiedenis zou er een wedstrijd van de Spaanse competitie aan de overkant van de Atlantische Oceaan worden gespeeld. Vriend en vijand was in rep en roer over de vermeende competitievervalsing, nog te zwijgen van de vele gedupeerde supporters van Villarreal die een van hun thuiswedstrijden zouden missen.
Het gaat uiteindelijk niet door, blijkt uit een statement van Relevent, het bedrijf achter de promotie voor deze happening. 'Gezien de huidige onzekerheid in Spanje is er niet genoeg tijd om een evenement van deze omvang goed te organiseren. Het zou daarnaast onverantwoord zijn om kaartverkoop te starten zonder dat de wedstrijd bevestigd is.'
La Liga heeft gereageerd. 'Wij vinden het heel jammer dat dit project, dat het Spaans voetbal op historische wijze had kunnen internationaliseren, geen doorgang kan vinden. Dit had een beslissende stap kunnen zijn in de wereldwijde uitbreiding van onze competitie. We zullen eraan blijven werken om het Spaanse voetbal naar alle uithoeken van de wereld te brengen.'
Het plan van de Serie A om Como - AC Milan in Australië af te werken, staat vooralsnog overeind.






