Kuijt bijt op zijn lippen na omstreden strafschoppen in degradatieclash
Het heeft Beerschot vrijdagavond niet meegezeten in de verloren uitwedstrijd tegen concurrent Sint-Truiden. Dirk Kuijt baalde van een cruciale misser van Daishawn Redan.
© Pro Shots

Redan mocht in de 28ste minuut bij een 1-0 stand vanaf de strafschopstip aanleggen. De 24-jarige aanvaller met een verleden bij onder meer PEC Zwolle en FC Utrecht miste de penalty. Beerschot bleef vervolgens maar zoeken naar de gelijkmaker en kreeg in de 96ste minuut de 2-0 om de oren. 'We missen die penalty, de vierde al dit seizoen. Dat zijn cruciale momenten om terug te komen in een wedstrijd', zei Kuijt na afloop balend tegenover Sporza.
Opvallend was dat Sint-Truiden twee keer scoorde uit een strafschop. Beide penalty's voor de thuisploeg waren makkelijk gegeven, was het oordeel van onder anderen de Belgische commentator. Kuijt had de momenten ook gezien en nam zichzelf in bescherming, na eerder in het seizoen vaak uitgesproken te zijn geweest. 'Daar heb ik een heel duidelijk antwoord op: geen commentaar. Ik denk dat dat het verstandigste is', reageerde de Nederlandse coach toen hij naar de situaties werd gevraagd.
Voor Beerschot is de nederlaag zuur, de hekkensluiter wilde juist voortborduren op de zege op KV Mechelen van een speelronde eerder. Kuijt: 'We kwamen met een heel goed gevoel naar hier. Dan is het teleurstellend hoe we de weinige kansen die er waren zelf weggaven. We lieten ons te snel verleiden om hoog druk te zetten.'
Kuijt leek deze week goed nieuws te krijgen vanwege het nieuwe competitieformat in België, maar die nieuwe regelgeving gaat later in dan door Beerschot werd gehoopt.





