Kritiek op Bayern-deal met grootverdiener Luis Díaz: 'Dit is geen businessmodel'

Update: 13 augustus 2025 om 12:46
9Reacties

Voormalig Duits international Dietmar Hamann, die zowel voor Liverpool als Bayern München uitkwam, snapt niet waarom Bayern zo diep in de buidel heeft getast voor Luis Díaz. De Colombiaan maakte deze zomer de overstap van Liverpool.

© Pro Shots

Kritiek op Bayern-deal met grootverdiener Luis Díaz: 'Dit is geen businessmodel'

Bayern nam Díaz eind vorige maand voor een bedrag dat nog kan oplopen tot 75 miljoen euro over van de club van manager Arne Slot. De aanvaller is met die transfersom de op twee na duurste aankoop ooit van Der Rekordmeister. Alleen voor Harry Kane (iets minder dan 100 miljoen euro) en Lucas Hernández (80 miljoen euro) legde Bayern hogere transfersommen neer.

Hamann, tegenwoordig werkzaam als analist bij Sky Deutschland, snapt niet waarom Bayern zoveel heeft betaald voor de 28-jarige Díaz, die naar verluidt een jaarsalaris van 14 miljoen euro (bruto) ontvangt. 'Hij is een heel goede speler, maar wat Bayern nu weer doet, is geen businessmodel. Een 28-jarige voor zo'n bedrag binnenhalen en hem per jaar veel meer betalen dan in Liverpool... De mensen daar zullen erom lachen', zei Hamann tegen ZDF Heute. Díaz kreeg in Liverpool naar verluidt 3 miljoen euro (netto) per jaar.

Volgens Hamann zal het Bundesliga-seizoen net als vorig seizoen niet heel spannend worden. 'Wie anders dan Bayern moet kampioen worden? Bayer Leverkusen krijgt het erg moeilijk, net als Leipzig. Dortmund is de meest waarschijnlijke uitdager. Maar Bayern zal zich vooral richten op presteren in de Champions League.'