Kökcü en Aursnes adviseerden Tengstedt om voor Feyenoord te kiezen
Casper Tengstedt is naar Feyenoord gekomen om alles te winnen wat er mogelijk is. De 25-jarige spits houdt ervan om goals te maken, te combineren en succes te beleven met zijn teamgenoten. Missie één: kwalificeren voor de Champions League.
© Pro Shots

Feyenoord bevestigde donderdag de komst van Tengstedt. 'Ik ben blij om hier te zijn', zo begon de Deen in gesprek met Feyenoord ONE. Bij het maken van zijn keuze kreeg hij tips van Orkun Kökcü en Fredrik Aursnes, zijn voormalig teamgenoten van Benfica die ook een rijk verleden hebben in De Kuip. 'Ze genoten er allebei van om hier te zijn en waren heel positief over de club. Zij hebben me aangeraden om hier naartoe te gaan.'
Met Jon Dahl Tomasson en Nicolai Jørgensen heeft Tengstedt twee landgenoten gevolgd die al succesvol waren in het shirt van Feyenoord. De twee spitsen acteerden in de Champions League met de club en dat wil Tengstedt ook. 'Dat is het grootste toernooi waar je in kan spelen. Maar we moeten het ook verdienen en ik wil daar onderdeel van zijn. Het is een moeilijke tegenstander (Fenerbahçe, red.), maar Feyenoord is ook goed. Wij kunnen het, zeker weten.'
'Ik wil onderdeel zijn van een team dat de bal heeft en kansen creëert', zo vervolgde Tengstedt, die zichzelf vervolgens als speler omschreef. 'Ik hou ervan om mijn stempel op de wedstrijd te drukken. Ik wil goals maken, combineren met mijn teamgenoten en winnen. Ik ben goed met de bal aan de voet en kan goed afmaken. Hopelijk kan ik dat laten zien aan de supporters en pakken we veel prijzen. Ik wil alles winnen wat er mogelijk is.'
Tengstedt gaat nu voor Feyenoord spelen in De Kuip, het stadion waar hij twee seizoenen al eens op het veld neerstreek tijdens een vriendschappelijke wedstrijd met Benfica. 'Dat was al geweldig. Ik wil de fans nu achter mij hebben en dat we samen successen kunnen vieren. Ik kijk er naar uit om de supporters te zien en de eerste wedstrijd te spelen.'







