Koeman na oproepen Steijn: 'Hoe minder veranderingen, hoe beter'

29Reacties

Ronald Koeman wil er geen gewoonte van maken om voortdurend nieuwe spelers bij Oranje te halen. Het selecteren van Sem Steijn is geen voorbode voor veel meer vers bloed, vertelde de bondscoach maandag op zijn persconferentie.

© Pro Shots

Koeman na oproepen Steijn: 'Hoe minder veranderingen, hoe beter'

Er is wel een clubje spelers dat in de gaten wordt gehouden, maar niet een enorme poel. 'We zijn altijd maar kort bij elkaar. Hoe minder veranderingen hoe beter, al moet je wel oog hebben voor een keer wat anders. Er is geen waslijst aan spelers die daarvoor in aanmerking komen, maar wel een paar. Richting het WK wil ik dan iets meer van deze spelers zien dan wat je ziet als je wedstrijden bekijkt.'

Koeman vertelde nog wat hij in Steijn ziet. 'Als je kijkt naar Sems kwaliteiten als speler: hij is een speler met heel veel rendement. Hij heeft het gevoel voor het doel. Er zijn ook een aantal onderdelen die hij nog op het allerhoogste niveau moet bewijzen. Jammer, in dat opzicht, dat Feyenoord de Champions League niet heeft gehaald. Ik wil het zien, ook van dichtbij.'