Koeman: 'Misschien iets te veel gekregen'
PSV is na de winst tegen Ajax weer koploper in de Eredivisie. De winnende coach Ronald Koeman was uiteraard blij met het resultaat, maar plaatste ook kanttekeningen. 'Misschien hebben we wel iets te veel gekregen.'
© Pro Shots

Koeman vond dat Ajax qua volwassenheid naar PSV is toegegroeid. Hij roemde met name het spel van Jaap Stam, maar constateerde tegelijkertijd dat zijn ploeg meer spelers herbergt die tot het gaatje willen en kunnen gaan.
'Ajax was in de eerste helft beter. De tweede helft waren wij denk ik tot aan de rode kaart voor Edison Méndez de bovenliggende partij. Na onze goal zijn we nooit meer in problemen gekomen. Voor hetzelfde geld maakt Koné er nog 0-2 van.'
Koeman gaf toe dat de drie punten misschien wel iets te veel van het goede waren voor het optreden van zijn ploeg. 'Ajax heeft aangetoond dat de verschillen niet zo groot zijn.'





