KNVB verzoekt burgemeester Edam-Volendam alsnog uitfans toe te laten
De KNVB is niet blij met de beslissing van de burgemeester van Edam-Volendam om geen uitfans toe te laten bij de play-offduels Ajax-FC Groningen en FC Volendam-Willem II. De organisatie heeft de burgemeester verzocht om dit besluit terug te draaien.
© Pro Shots

Door ongeregeldheden buiten het Kras Stadion na afloop van de verloren wedstrijd tegen Telstar besloot de burgemeester van Volendam dat er woensdag en donderdag geen uitfans welkom zijn in het vissersdorp. Ajax moest naar het Kras Stadion trekken vanwege concerten van de Britse artiest Harry Styles in de Johan Cruijff Arena.
Groningen en Willem II waren al verbolgen over dat besluit, en nu heeft de KNVB ook van zich laten horen. 'Het competitiebestuur betaald voetbal heeft vanochtend kennisgenomen van het besluit van de burgemeester van Edam-Volendam dat er geen uitpubliek welkom is bij de wedstrijden Ajax - FC Groningen en FC Volendam - Willem II. Vanmiddag heeft een goed gesprek plaatsgevonden met de burgemeester. In dit gesprek heeft het competitiebestuur hem vriendelijk doch dringend verzocht zijn besluit te heroverwegen', zo liet de KNVB weten.





