KNVB pikt nieuwe perschef Oranje op bij Feyenoord
De KNVB heeft Samuël Sanches gestrikt als de nieuwe perschef van het Nederlands elftal. Hij is momenteel de persvoorlichter van Feyenoord en stapt aan het einde van het seizoen over. Sanches is de opvolger van Bas Ticheler.
© Pro Shots

Eind december werd bekend dat Ticheler na tien jaar vertrekt als perschef bij de KNVB. De voetbalbond heeft in Samuël een geschikte opvolger gevonden. Hij maakt het seizoen af bij Feyenoord en treedt in de interlandperiode in juni aan bij de KNVB. In de tussentijdse interlandperiode in maart neemt Chris van Nijnatten - een bekend gezicht in de Nederlandse sportjournalistiek - de mediahonneurs waar. Dan neemt Nederland het tegen Spanje op in de kwartfinale van de Nations League.
Directeur betaald voetbal Marianne van Leeuwen is blij met de komst van Sanches. 'Samuël is een vakman en een absolute aanwinst als woordvoerder van het Nederlands elftal. We kijken ernaar uit om met hem te gaan samenwerken.'
'Bovendien is Samuël een bekend gezicht in de voetbal- en mediawereld en laat al vele jaren zien dat hij om kan gaan met de dynamiek van het voetbal', vult directeur topvoetbal Nigel de Jong aan. Ook Sanches zelf is blij met zijn nieuwe baan. 'Ik zie het als een mooie uitdaging. Ik ben Feyenoord dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen en de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt om deze stap te kunnen maken.'
Sanches heeft een bachelor communicatie op zak, werkte op de communicatieafdeling van Vitesse en maakte in 2012 de overstap naar Feyenoord. Daar vervult hij al twaalf jaar de functie van persvoorlichter van het eerste elftal.






