Klein feestje bij Almere: 'Play-offs zijn echt wat anders'
Almere City won zaterdagavond de tweede ronde van de play-offs voor promotie van De Graafschap en dat zorgde voor lachende gezichten bij de nummer vijf van de Keuken Kampioen Divisie. Hoewel het spel niet sprankelend was in Doetinchem, is het vertrouwen groot. 'We hebben gedurfd gespeeld.'
© Pro Shots

'We zijn heel blij dat we door zijn. Het was een flink gevecht deze wedstrijd, maar het gaat erom wie er doorgaat en dat zijn wij', vat aanvoerder James Lawrence het goed samen bij ESPN. 'In de eerste helft hadden we nog die hardheid in de duels, dat zakte na rust een beetje weg. Maar goed, uiteindelijk sta je nog twee goals voor, dus ik ben niet nerveus geworden. Dat word ik ook niet zo snel moet ik zeggen haha.'
Trainer Jeroen Rijsdijk was tevreden met het spel van zijn ploeg. 'We waren op zoek naar een snel doelpunt. Misschien waren het niet hele grote kansen, maar we zijn zeker niet achterover gaan leunen. We hebben gedurfd gespeeld, alleen het is doodzonde dat je na rust de gelijkmaker tegen krijgt. Dat moeten we beter doen.'
Willem II is de komende tegenstander van de club uit Flevoland. In de reguliere competitie werd er tweemaal verloren van de Tilburgers, maar dat zegt volgens Rijsdijk helemaal niks. 'De play-offs zijn echt wat anders. Ik denk dat we nu ook net wat andere dingen doen, waardoor we wedstrijden winnen en het net iets beter doen.'
Na afloop van de wedstrijd op De Vijverberg vierde Almere een klein feestje met de meegereisde supporters. 'Dat was wel even verdiend, ook als je kijkt naar het uitvak', stelt doelpuntenmaker Ferdy Druijf. 'Ze hebben 90 minuten lang achter ons gestaan. We hebben ze constant gehoord en dat is fantastisch. Een klein feestje mag, maar de focus gaat snel op woensdag.'





