Klaassen tevreden na overtuigende zege: 'Eén van de betere van het seizoen'

Update: 21 mei 2026 om 21:49
6Reacties

Davy Klaassen was tevreden met de zege die Ajax donderdagavond boekte op FC Groningen. Daarmee plaatsten de Ajacieden zich voor de finale van de play-offs. Tot een hosannastemming zal dat in Amsterdam nog niet leiden: de finale halen was wel het minste, zo vond de aanvoerder.

© Pro Shots

Klaassen tevreden na overtuigende zege: 'Een van de betere van het seizoen'

Tevreden was Klaassen nog wel, maar veel meer was het niet. 'Ik denk dat we vandaag een goede wedstrijd spelen, ja. Eén van de betere van het seizoen wel. Niet dat we heel veel goede wedstrijden hebben gespeeld, maar dit was wel aardig', vond hij na afloop voor de camera van ESPN.

Ajax overtuigde tegen Groningen, maar toch vreesde de aanvoerder bij vlagen nog voor een tegengoal. Brynjólfur Willumsson dacht die ook te maken, maar stond buitenspel. 'Als zo'n 2-1 toch nog telt, kan het nog spannend worden. Maar daarvoor was er ook niets aan de hand. In de laatste minuten kan er ook altijd nog iets verkeerd vallen, dus ik ben wel heel blij dat we de nul hebben gehouden.'

Al met al een belangrijke overwinning voor de Amsterdammers. Mentaal was het een zware wedstrijd. De play-offs waren überhaupt al een domper voor de Ajacieden en de wedstrijd moest vervolgens ook nog in Volendam gespeeld worden, omdat Harry Styles een reeks concerten geeft in de Johan Cruijff Arena. Klaassen wilde niets weten van een mentaal lastig duel. 'Mentaal lastig? Nee, je moet er gewoon staan', werd hij wat fel. 'Er is geen andere optie. Mentaal lastig, dat interesseert me allemaal niet. Je moet er gewoon staan. En zondag weer. Het minste wat we nu moeten halen is die voorronde van de Conference League.'

Mokio
Jorthy Mokio was ook tevreden met hoe Ajax voor de dag kwam. 'Ik merkte het aan het combinatiespel en de kansen die we creëerden', aldus middenvelder, die de Amsterdammers met zijn fraaie treffer meer lucht gaf. 'Wat ik dacht? Gewoon schieten en plaatsen. Het belangrijkste voor de club is dat we gewoon Europees moeten spelen.'

Helaas voor Mokio gaat hij ondanks zijn keuze voor DR Congo niet naar het WK. Teleurgesteld is hij echter niet. 'Ik heb onlangs met de trainer gesproken. We hebben goed contact en ik moet gewoon wachten. Ik wist dat er nog wat dossiers afgerond moesten worden. Het was te kortdag. Uitkomen voor je moederland is iets waar je trots op moet zijn, ik ga ze fully supporten.'

Zondag speelt Ajax de finale van de play-offs. Daarin is FC Utrecht of SC Heerenveen de tegenstander.