Kesler neemt na WK in 2010 afscheid van de KNVB

Praat mee!

Henk Kesler stopt in 2010 als directeur betaald voetbal bij de KNVB. Op de komende algemene vergadering betaald voetbal te Zeist zal de voorman zijn vertrek bekend maken aan de vertegenwoordigers van de clubs. Kesler wil benadrukken dat hij met een goed gemoed afscheid neemt van de KNVB. 'Ik stop inderdaad in 2010. Daar hoeft verder geen onduidelijkheid over te zijn', meldt de directeur betaald voetbal deze week in de Voetbal International.

© Pro Shots

Kesler neemt na WK in 2010 afscheid van de KNVB

'Ik heb er de afgelopen jaren geen geheim van gemaakt dat ik niet vastgebakken zit aan deze positie', vervolgt Kesler. 'In mijn ogen is het niet meer dan logisch dat ik ruimte maak voor anderen. Dat is gewoon handelen volgens de code goed sport-bestuur. Je moet je afvragen in hoeverre je nog vernieuwend bent na tien jaar. Ik zal dat ook toelichten op de vergadering. In 2009 gaat de KNVB ook beleid maken met het aanstellen van nieuwe professionals. Het is goed dat er ruimte komt voor een nieuwe generatie.'

Kesler kijkt met veel genoegen terug op zijn periode als directeur betaald voetbal. 'Uiteraard moeten anderen over je oordelen, maar feit is dat ik - als het mij gegeven is om de komende jaren nog vol te maken - de langst zittende directeur in de geschiedenis van de KNVB ben geweest. In de afgelopen acht jaar hebben we een aantal dossiers goed op orde gekregen.'

'We hebben een goedlopende competitie, de degradatieregeling is aanstaande. Er is veel duidelijkheid gekomen. We hebben het licentiesysteem ingevoerd. Jong Oranje is op de kaart gezet en recentelijk zijn we er ook in geslaagd een ploeg naar de Olympische Spelen af te vaardigen. Daar kunnen we al met al tevreden over zijn', vindt Kesler.

Video