Kane: 'Son en ik hadden een van de beste connecties in de PL-geschiedenis'

Update: 8 augustus 2025 om 07:22
4Reacties

Harry Kane sprak na afloop van de oefenwedstrijd tussen Bayern München en zijn oude club Tottenham Hotspur mooie woorden over Heung-Min Son. De 33-jarige Zuid-Koreaan vertrok deze zomer naar Los Angeles FC. Daarmee is de laatste speler uit het Tottenham-team dat in 2019 de Champions League-finale speelde, vertrokken.

© Pro Shots

Kane: 'Son en ik hadden een van de beste connecties in de PL-geschiedenis'

Jarenlang waren Kane en Son de vaandeldragers van Tottenham Hotspur. Met respectievelijk 279 en 173 doelpunten was het duo voor menig defensie een ware plaag. Twee jaar geleden liet Kane zijn jeugdliefde na twaalf seizoenen in het eerste achter zich. Nu trekt Son de deur na tien seizoenen achter zich dicht. 'Ik wil Son hartelijk feliciteren met zijn loopbaan bij Tottenham', zei Kane na afloop van de door Bayern met 4-0 gewonnen oefenpot.

Kane heeft altijd erg genoten van het samenspelen met de Zuid-Koreaanse aanvaller. 'Allereerst is hij een geweldig mens. Ik heb hem als vriend heel goed leren kennen. Ik zie hoe bescheiden en goed hij is. Ik denk dat we als speler een van de beste connecties in de geschiedenis van de Premier League hadden. We hadden gewoon die klik waar we zo van hielden.'

Met het vertrek van Son is de laatste speler die de Champions League-finale van 2018/19 meemaakte, vertrokken bij Tottenham Hotspur. Die finale werd verloren van Liverpool met 0-2. Naast Kane en Son stonden ook Hugo Lloris, Danny Rose, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Kieran Trippier, Harry Winks, Moussa Sissoko, Christian Eriksen en Dele Alli in de basis. Eric Dier, Fernando Llorente en Lucas Moura vielen in.