Oosting geschrokken van Twente: 'Ik vond het zwaar onvoldoende'
FC Twente-trainer Joseph Oosting schrok zondag van zijn ploeg. De Tukkers vielen door de mand, op bezoek bij PEC Zwolle (1-0). Na afloop zocht de coach naar een verklaring.
© Pro Shots

Uitgerekend Thijs Oosting, de zoon van de trainer van Twente, besliste het duel in Zwolle. Maar het spel van zijn ploeg was de hele wedstrijd ondermaats, vond Oosting. 'Er is niet veel uitgekomen. We hadden andere verwachtingen', sprak hij na afloop voor de camera van ESPN. 'Je komt hier naartoe voor de winst. Het is de start van een nieuw seizoen. Dat wil je zo goed mogelijk doen. Verdedigend konden we sowieso moeilijk druk krijgen vanaf het begin. Dat werd iets beter, maar nog niet wat we wilden. Ook hier wil je ze gewoon hoog onder druk zetten. Daarin was de afstemming gewoon niet goed.'
Ook aan de bal vond de trainer het niet veel soeps wat zijn ploeg liet zien. 'Dat was ook onsamenhangend. Je wil via de opbouw naar positiespel toe om zo tot kansen te komen. Dat gebeurde ook niet. Het tempo was te laag. En bij hen is dan het eerste schot op doel meteen raak. In de tweede helft waren we wel bovenliggend, maar vanuit die dominantie hebben we maar twee keer op doel geschoten. Ik vond het zwaar onvoldoende.'
En dus kunnen we in de komende weken nog wel een versterking verwachten in Enschede. Een linksbuiten staat hoog op de prioriteitenlijst. 'Het is mooi dat je veel de bal hebt, maar voetbal is bedoeld om tot kansen te komen. Dan heb je wel mensen nodig die iets kunnen creëren. Dat hebben we wel geprobeerd, maar het was te stroperig. Wat ik zeg: het was niet goed.'







