Joris Mathijsen per direct weg bij ADO
Joris Mathijsen is per direct weg bij ADO Den Haag. De technisch directeur en aandeelhouder Bolt zijn na onderling overleg uit elkaar gegaan. Vrijdagmiddag is de spelersgroep op de hoogte gebracht van dat besluit.
© Pro Shots

Dat het een chaos was bij ADO Den Haag, bleek de afgelopen dagen al. John van den Brom moest naar de club komen, als vervanger van de vertrokken trainer Darije Kalezic. Maar Mathijsen kreeg die keuze niet doorgedrukt bij Bolt. Ook het langer aanblijven van aanvoerder Alex Schalk en enkele andere spelers werd getraineerd door de investeerder.
De start van de voorbereiding werd uitgesteld en zonder hoofdtrainer uiteindelijk alsnog begonnen. Mathijsen lag ondertussen overhoop met Bolt, waar de Brit Scott McLachlan het technische brein moet zijn. Ondertussen werd de TD, na een pijnlijk interview bij Omroep West, de kop van jut.
Mathijsen moest ondertussen ongeruste fans te woord staan, die hij via een achteruitgang probeerde te ontlopen. De supporters hadden het echter in de smiezen en hielden de TD aan. Op dat moment leek zijn laatste uur als beleidsmaker van de traditieclub geslagen te zijn.
Vrijdag werd de spelersgroep door algemeen directeur Natascha van Grinsven en een afgevaardigde van Bolt in een betoog van een uur kennis gegeven van de uittocht van Mathijsen. De Brabander is de wacht aangezegd. En daarmee is ADO na trainer- nu ook stuurloos.
VI heeft Bolt de afgelopen dagen meermaals, op diverse manieren, een verzoek gedaan om te reageren op alle onrust bij ADO. Daar is tot op dit moment nog geen enkel gehoor aan gegeven.







