Japanse club pakt door en meldt zich voor Sparta-spits
Tobias Lauritsen (27) lijkt Sparta Rotterdam deze zomer te verlaten. De spits mag bij een goed bod vertrekken. Inmiddels heeft zich een optie in Japan aangediend.
© Pro Shots

Júbilo Iwata heeft zich onlangs gemeld bij de entourage van Lauritsen, bevestigen ingewijden. Ook Sparta is inmiddels op de hoogte van de interesse. De Japanse club haalde afgelopen week NAC-aanvoerder Jan Van den Bergh al naar het land van de rijzende zon. Ook Lauritsen lijkt die keuze te hebben.
De Noorse aanvaller heeft een contract tot medio 2026, waardoor Sparta hem graag wil verkopen. Júbilo Iwata is in ieder geval bereid om de knip te trekken voor Lauritsen. Al lijkt Sparta een fors bedrag te willen.
Overigens is er veel meer interesse voor Lauritsen. Ook vanuit het Championship werd er naar de aanvaller geïnformeerd. Oxford United, Millwall en Hull City hielden de spits in de gaten.
Afgelopen seizoen maakte Lauritsen tien doelpunten in de Eredivisie voor Sparta. Ook gaf hij twee assists. Sinds medio 2022 komt de Noor uit voor de Spangenaren. Zijn dienstverband lijkt echter op 107 wedstrijden en 38 doelpunten te blijven steken.







