Janssen en Kerk kondigen vertrek aan bij Antwerp

Update: 20 mei 2026 om 15:45
20Reacties
Journalist VI

Vincent Janssen vertrekt deze zomer bij Antwerp FC, dat dit seizoen naast Europees voetbal greep. De 31-jarige spits, die 22 keer uitkwam voor het Nederlands elftal, verlengt zijn aflopende contract niet. Dat geldt eveneens voor Gyrano Kerk (30).

© Pro Shots

Janssen en Kerk kondigen vertrek aan bij Antwerp

De Belgische club was lange tijd bezig om de aflopende verbintenissen van het Nederlandse duo te verlengen. Technisch directeur Marc Overmars kwam er echter niet uit met zijn landgenoten. Daardoor komt er een einde aan een doelpuntrijke periode voor de aanvallers. Janssen kwam in 172 officiële duels tot 64 doelpunten en Kerk was in 138 officiële wedstrijden 26 keer trefzeker.

Janssen stond sinds medio 2022 onder contract bij Antwerp, dat hem wegplukte uit Mexico. Hij verdiende in 2022 nog een WK-selectie van bondscoach Louis van Gaal en werd landskampioen onder leiding van trainer Mark van Bommel. Ook veroverde de voormalig spits van AZ en Tottenham Hotspur de Belgische beker. Surinaams international Kerk kwam twee jaar na Janssen terecht op De Bosuil. Antwerp nam drie dagen geleden al afscheid van trainer Joseph Oosting.

Eerder dit seizoen waren we op bezoek bij het zwalkende Antwerp