'Werkweigeraar Isak mijdt de schijnwerpers op spelersgala'
Alexander Isak laat waarschijnlijk ook het prijzengala van de Engelse spelersvakbond aan zich voorbij gaan. De Zweedse spits traint sinds de start van het nieuwe seizoen niet mee bij Newcastle United, omdat hij een transfer wil maken.
© Pro Shots

De toekomst van Isak houdt Engelse media al weken bezig, nu de voormalig aanvaller van Willem II eerder deze zomer duidelijk maakte dat hij wil vertrekken bij Newcastle. Liverpool heet de gedroomde bestemming te zijn van de 25-jarige topschutter, die vorig seizoen indruk maakte met 23 goals in de Premier League.
Tijdens de start van het nieuwe seizoen ontbrak Isak bij Newcastle in het duel met Aston Villa (0-0) en een terugkeer in de selectie ligt niet in de lijn der verwachting, zo liet manager Eddie Howe in aanloop naar de competitiestart weten. En ook dinsdagavond zal de veelbesproken Zweed geen acte de présence geven tijdens het PFA-gala in Manchester.
De BBC informeerde in aanloop naar de awardshow van de Engelse spelersvakbond naar de aanwezigheid van Isak en kwam erachter dat de spits, genomineerd als Speler van het Jaar, nog niet is aangemeld. Dat kan mogelijk nog veranderen in de laatste 24 uur, maar eigenlijk rekent niemand op de aanwezigheid van de aanvaller.
De verwachte absentie van Isak past in het patroon van de laatste weken, waarin de topschutter zijn huis te koop zette en zich onmogelijk maakte bij Newcastle. Komt hij toch opdagen op het gala, dan zou dat ongetwijfeld tot ongemakkelijke vragen leiden over zijn toekomst. Voorlopig blijft het ongewis waar die ligt, twee weken voor het sluiten van de markt.





