Inzaghi snoeihard aangepakt in Italiaanse media: 'Erger dan met 0-5 verliezen'

31Reacties

In Italië zijn ze absoluut niet gecharmeerd van het vertrek van Simone Inzaghi bij Internazionale. Er wordt keihard uitgehaald naar de trainer die hoogstwaarschijnlijk een contract in Saoedi-Arabië gaat tekenen.

© Pro Shots

Inzaghi snoeihard aangepakt in Italiaanse media: 'Erger dan met 0-5 verliezen'

La Gazzetta dello Sport publiceerde in de woensdageditie van de fameuze roze sportkrant een vlammend opiniestuk, waarin uitgehaald wordt naar de Italiaanse coach. 'Inter heeft Inzaghi meer gegeven dan Inzaghi aan Inter. Het is een fout van hem om zo te vertrekken', staat er boven het betoog. 'Een leider geeft niet op na een nederlaag, maar hij kiest voor de miljoenen van Arabieren.'

Het steekt de sportkrant dat Inzaghi vertrekt na de pijnlijke nederlaag in de Champions League-finale tegen Paris Saint-Germain. 'Op deze manier vertrekken, is erger dan met 0-5 verliezen', wordt er gedoeld op de uitslag in de finale. 'Inzaghi sluit zijn vier seizoenen bij Inter af met een keiharde nederlaag om een waarschijnlijk fantastisch contract te tekenen bij een Arabische club. Als je een beeld wil schetsen van het hedendaagse voetbal, had je geen beter voorbeeld kunnen bedenken. Woorden als contract, dankbaarheid en plichtsbesef bestaan niet meer. In plaats daarvan zijn er andere woorden: persoonlijk belang en eigen gewin.'

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots

Op de voorpagina van La Gazzetta dello Sport staat Simone Inzaghi al in Arabische kledij.

La Gazzetta dello Sport schrijft dat Inter een gok heeft genomen door Inzaghi aan te stellen. 'Om de sportieve gok te verzilveren, had Inzaghi moeten blijven. Om volgend jaar weer te gaan winnen. Een leider laat de groep die hij naar de nederlaag heeft geleid niet in de steek, maar blijft daar om de groep weer aan de winnende hand te brengen. Vroeger was een handdruk voldoende om een afspraak te maken, nu is zelfs een schriftelijke overeenkomst van advocaten niet meer voldoende', doelt de krant op het feit dat Inzaghi zijn contract niet uitdient.

Het verlies in de finale van de Champions League én de verloren titelstrijd in de Serie A valt te wijten aan de transferperikelen volgens de Italiaanse krant. 'Er werd al veel gesproken over de miljoenenaanbieding van Al-Hilal. Dat heeft niet geholpen. Inter speelde slechte wedstrijden en het nieuws had daar zeker invloed op. De sterkste ploeg verloor de finale en verspeelde alles in slechts een paar dagen tijd.'

Inter had in de voorlaatste speelronde van de Serie A de touwtjes in handen kunnen krijgen wat betreft de titelstrijd. Terwijl koploper Napoli gelijkspeelde, liet ook Inter punten liggen tegen Lazio. Daardoor ging Napoli als koploper de laatste speelronde in. Beide teams maakten toen geen fout, met de landstitel voor Napoli als gevolg. Uiteindelijk won Inzaghi zes prijzen in Milaan: de Serie A-titel goed voor de tweede kampioenster, twee Italiaanse bekers en driemaal de Italiaanse Super Cup.