Inzaghi complimenteus over strijdplan Feyenoord tegen Internazionale

12Reacties

Simone Inzaghi liet zich na afloop van de 0-2 overwinning op Feyenoord in De Kuip positief uit over het strijdplan van trainer Robin van Persie, die woensdagavond zijn Champions League-debuut beleefde als hoofdtrainer van de Rotterdammers.

© Pro Shots

Inzaghi complimenteus over strijdplan Feyenoord tegen Internazionale

'Mijn team heeft het ontzettend goed gedaan. Het was geen makkelijke wedstrijd in dit stadion. Hoewel we er goed voor staan, zijn er altijd verborgen gevaren, dus we zullen ook volgende week waakzaam moeten zijn voor dit Feyenoord', aldus de winnende trainer na afloop van de eerste achtste finale tegen Italiaanse media.

De Italiaan was complimenteus over de ploeg van Van Persie: 'Feyenoord heeft een sterk team. Ze wisten ons te verrassen door met vier aanvallers te spelen, met Igor Paixão als vooruitgeschoven middenvelder erachter,' aldus Inzaghi, die zag dat Feyenoord anders speelde dan in het tweeluik met aartsrivaal AC Milan.

'We wisten niet zo goed wat we konden verwachten, nadat Van Persie afgelopen zaterdag pas zijn eerste wedstrijd van Feyenoord leidde. Ze speelden in een heel andere samenstelling en systeem dan tegen AC Milan. Desondanks hielpen die wedstrijden ons wel in de voorbereiding op deze wedstrijd', aldus de coach van Inter.

Inzaghi waakt voor de return dinsdag in San Siro wel voor onderschatting: 'We hebben de eerste wedstrijd gewonnen, maar zijn er nog niet. We mogen niet vergeten dat dit Feyenoord drie goals wist te maken bij Manchester City', doelde de trainer op de CL-wedstrijd van eerder dit seizoen in Manchester (3-3). Inter speelt zaterdag thuis tegen Monza.