'Ik wil een van de beste centrale verdedigers van de Eredivisie worden'

1Reacties
Journalist VI

Anselmo García Mac Nulty is ambitieus. De 22-jarige Spanjaard van PEC Zwolle hoopt uit te groeien tot een van de beste centrale verdedigers van de Eredivisie. In gesprek met Voetbal International legde hij uit waarin hij zich nog kan verbeteren.

© Pro Shots

'Ik wil een van de beste centrale verdedigers van de Eredivisie worden'

Na een seizoen bij NAC Breda gaat Mac Nulty nu beginnen aan zijn derde jaar bij PEC Zwolle. Hij hoopt dit seizoen de volgende stap te kunnen zetten. 'Mijn ambitie is om uit te groeien tot een van de beste centrale verdedigers van de Eredivisie. Dat betekent dat ik het beter wil doen dan vorig seizoen. Niet alleen verdedigend, maar ook in aanvallend opzicht. Gevaarlijker worden bij dode spelmomenten, misschien ook wat meer doelpunten maken.'

Dat begint allemaal in de voorbereiding. Na een actieve vakantie in Portugal en Spanje, waar hij met vrienden de op een na hoogste berg van het land beklom, keerde Mac Nulty met een volle batterij terug in Zwolle. 'Ik wil me verbaal meer laten gelden en een van de leiders van het team worden. Meer praten op het veld, beter communiceren, mijn ploeggenoten helpen. Dat zit ook in me, maar ik wil dat negentig minuten kunnen volhouden. Soms word ik wat stiller als ik moe ben, dat moet ik eruit zien te krijgen.'

De sluimerende interesse brengt Mac Nulty niet van zijn stuk. 'Ik heb nog een eenjarig contract en voel me gewaardeerd. Ook door de supporters. Als er iets komt, dan hoor ik het wel van mijn zaakwaarnemer. Daar hou ik me niet mee bezig, met mijn hoofd zit ik hier. De trainer brengt nieuwe energie en nieuwe ideeën. Het gaat lekker en ik heb er alle vertrouwen in dat we een goed seizoen gaan draaien.'

Lees het hele verhaal over PEC Zwolle in onderstaand PRO-stuk: