Getafe strikes again: 'Bij ieder contact twee minuten op de grond'

10Reacties

Celta de Vigo verloor afgelopen weekend met 0-2 van Getafe. Veteraan Iago Aspas (38) heeft zich groen en geel geërgerd aan de manier van spelen van Getafe, al wilde hij het niet als excuus gebruiken voor de nederlaag.

© Pro Shots

Iago Aspas ergerde zich aan Getafe

Volgens Aspas is de zege van Getafe verdiend, maar de manier waarop verdient volgens hem niet de schoonheidsprijs. 'We zijn teleurgesteld, we waren niet goed', vertelde hij na afloop. 'Getafe profiteerde van beide kansen plus een ingooi die bijna een corner was in de eerste helft. Van de drie mogelijkheden die ze hadden, maakten ze er twee. Ze waren beter dan wij in de zestien en pakten de drie punten. Onze felicitaties aan hen.'

In de slotfase verviel Getafe in oude gewoontes. De club staat erom bekend dat het soms irritant kan spelen en veel tijdrekt om iets over de streep te trekken. Ajax ondervond dat al eens in 2020 tijdens het Europa League-tweeluik. Zondag was het opnieuw raak. 'Dit zijn dingen die gebeuren op het veld. We kennen Getafe al zoveel jaar, maar ik denk dat het ook onze fout was dat we meegingen in die opstootjes, die zij willen.'

'Ik weet niet hoe vaak de dokter en hun verzorger het veld op kwamen bij elke overtreding, elk contact betekende twee minuten op de grond. Maar goed, we zijn allemaal bekend met dit soort dingen, en zoals ik zeg: het is geen excuus. Zij waren beter, zij maakten er twee, en ze versloegen ons.'