Hoogma legt uit waarom 't Zand voortijdig terugkeerde naar Feyenoord
Er gebeurde op Deadline Day op inkomend vlak niets meer bij Heracles Almelo. Wel vertrok er een speler: Shiloh 't Zand. Heracles deed afgelopen zomer veel moeite om de middenvelder van Feyenoord op huurbasis binnen te halen. Nu vertrekt hij vroegtijdig.
© Pro Shots

Trainer Erwin van de Looi had hem er graag bij gehouden en ziet de potentie van 't Zand, maar Feyenoord had een andere visie. 'Shiloh kwam hier met hoge verwachtingen binnen. Zowel van onze kant als van zijn kant is dat er niet helemaal uitgekomen', legt directeur Nico Jan-Hoogma uit in een interview op VI PRO. 'Ondertussen is er bij Feyenoord het een en ander gebeurd, met blessures en het verhuren van Zechiël (aan Sparta, red.). Daarom vroeg Feyenoord ons of ze Shiloh terug konden halen. Dat hebben we met elkaar besproken en we stonden ervoor open. Zijn kans op spelen was hier kleiner geworden, waardoor het ook voor hem misschien een goede oplossing is.'
Jordy Bruijn stond daarnaast op de nominatie om te vertrekken, maar bleef toch in Almelo. De middenvelder kwam een jaar geleden naar Heracles na een verblijf bij Safa SC in Libanon. Na tal van mislukte pogingen slaagde Heracles er eindelijk in om Bruijn binnen te halen, maar tot nu toe is zijn verblijf nog geen groot succes. Slechts korte tijd was Bruijn dit seizoen basisspeler onder Van de Looi, die hem de kans wilde geven om elders zijn geluk te beproeven. Een huurdeal met Roda JC Kerkrade was in de maak, maar uiteindelijk trok Bruijn daar zelf de stekker uit en wilde hij alsnog voor zijn kansen in Almelo gaan. Zo bleef het bij 't Zand als enige Heracles-transfer op Deadline Day.






