Hongerige Meerdink: 'Op een dag is die plek in de spits van mij'
Mexx Meerdink kreeg donderdagavond eindelijk een kans in de basiself van AZ. Het werd echter geen glorieus bezoek aan FC Vaduz voor de spits. Desondanks ziet hij zichzelf snel ontwikkelen tot vaste spits van de Alkmaarders.
© Pro Shots

'Ik zie het allemaal voorbij komen, het gaat aardig veel over mij', sprak Meerdink bij Ziggo Sport over de aandacht die hem ten deel valt in de media. 'Ik blijf er heel koel onder, heel rustig. Ik probeer dagelijks mijn ding te doen, hard te blijven werken en proberen dat het geen afleiding wordt.'
Afgelopen week maakte Meerdink nog een absolute wereldgoal. Toen ging het los rondom de speler. 'Buiten dat ik een wereldgoal maakte, heb ik te maken met een andere goede spits. Dat is nou eenmaal zo. Dat is alleen maar gezond. Hij maakt mij beter, ik hem. Dat er berichten rondgaan dat ik moet spelen, doet me niet heel veel. Ik doe dagelijks mijn ding, blijf hard werken en zoals je ziet: Troy Parrott doet het hartstikke goed.'
En voorlopig is Parrott de nummer negen van trainer Maarten Martens. De invaller maakte ook in Liechtenstein het verschil. 'Ik maak de verdedigers moe en dan komt hij erin en maakt hij de goal. Alleen maar gezond. Maar ik heb mijn contract verlengd om te spelen. Als dit op mijn pad komt, dat ik geduld moet hebben… Op een dag is die plek van mij. Ik heb alle respect voor de concurrentiestrijd. Troy doet het hartstikke goed, daar ben ik ook blij mee. Dat maakt me ook scherp. Maar ik weet dat ik op een dag de nummer 9 van AZ ben.'
'Dat houdt me scherp en gefocust. Voor nu ben ik blij met ons team en Troy Parrott', legde Meerdink uit. 'Vanaf de bank beginnen is moeilijk. Ik weet wat mijn kwaliteiten zijn en waar ik toe in staat kan zijn. Dat gaat me ver brengen denk ik. Ook tot Oranje? Ik hoop snel, ja. Ik ken mijn kwaliteiten en het gaat snel gebeuren als ik die laat zien.'







