Holtby: 'Ben voetballer geworden voor adrenaline, niet voor geld'
Lewis Holtby had besloten om zijn carrière in Dubai af te sluiten, maar zijn toekomstplannen veranderden na één belletje met een delegatie van NAC Breda. De 34-jarige Duitse routinier is ten slotte voetballer geworden voor de adrenaline en niet voor het geld.
© Pro Shots

Na vier seizoenen vetrok Holtby afgelopen zomer als transfervrije speler bij Holstein Kiel. De voormalig middenvelder van onder meer Tottenham Hotspur, Schalke 04 en HSV trok naar Dubai. 'Met het idee om daar ergens aan de slag te gaan. Maar na een paar weken had ik het wel gezien', vertelt Holtby in gesprek met VI PRO.
Dat Holtby in de Verenigde Arabische Emiraten meer financiële middelen kon opstrijken dan in Europa, was voor hem geen reden om daar koste wat kost te blijven. 'Je kan ergens voor geld spelen, maar ik wilde nog één uitdaging aangaan. Ik ben voetballer geworden voor de adrenaline. Niet voor het geld', aldus de Duitser, die zeker meent te weten dat hij dat bij NAC gaat vinden. Het wordt dus trainen op Zundert en niet in de zandbak.
'Ik wilde het nog één keer meemaken', zo vervolgde Holtby, die na één gesprek met NAC-trainer Carl Hoefkens en technisch directeur Peter Maas overtuigd was. 'Ik was meteen enthousiast. De passie waarmee ze het verhaal brachten, gaf me energie. Ik keek mijn vrouw aan en we besloten er een nacht over te slapen. Toen ik wakker was, wist ik: dit gaan we doen.' Zondagavond komt Holtby in actie met NAC tegen Fortuna Sittard in de Eredivisie.
Meer lezen van het interview met Lewis Holtby, waarin onder anderen ook Carl Hoefkens en Clint Leemans aan het woord komen over hun nieuwe collega? Klik dan hieronder op het VI PRO-artikel.






