Hoefkens begrijpt dat NAC-duel werd gestaakt: 'Maar je geeft enkelingen de macht'

4Reacties

NAC-trainer Carl Hoefkens heeft een erg vervelend gevoel overgehouden aan het duel met Heerenveen, dat maandagmiddag in Friesland wordt uitgespeeld. De club uit Breda degradeerde zondag officieel uit de Eredivisie, ondanks dat het zelf hard op weg was naar een overwinning. Hoefkens uitte verder kritiek op een aantal NAC-supporters, die vuurwerk op het veld gooiden. 'Het is jammer dat een enkeling ook dit verpest.'

© Pro Shots

Hoefkens begrijpt dat NAC-duel werd gestaakt: 'Maar je geeft enkelingen de macht'

Na twee seizoenen viel het doek zondag officieel voor de Parel van het Zuiden. Op een middag waarin het kwartje eindelijk een keer goed leek te vallen voor NAC. 'We hebben enorm hard gewerkt om dit scenario te vermijden. Als dit dan uiteindelijk de waarheid is, is dat ongelooflijk hard om te aanvaarden. De klap komt hard aan bij iedereen', vertelde de Belgische oefenmeester aan ESPN.

Het meest jammerlijke van de dag vond Hoefkens het feit dat een paar NAC-supporters bij een 2-0 voorsprong vuurwerk op het veld gooiden. De wedstrijd werd daardoor definitief gestaakt. De resterende acht minuten worden maandagmiddag om 14.30 uur in Heerenveen afgewerkt. 'Het zijn wat mij betreft enkelingen die dit ook verpesten. Tijdens zo'n rouwmoment mag je niet over de schreef gaan. Deze wedstrijd had uitgespeeld moeten worden, ondanks de vervelende nasmaak dat je degradeert', was Hoefkens van mening.

Al had de Belg natuurlijk alle begrip voor het besluit van scheidsrechter Sander van der Eijk. 'Dat is de regelgeving, daar sta ik volledig achter. Alleen geef je daarmee wel de macht aan enkelingen in het stadion. Voor mij is dat enorm jammer, omdat we zulke goede en gepassioneerde fans hebben. Die staan altijd achter de club, maar deze actie heeft niks te maken met het steunen van de club NAC Breda. Het is jammer dat alle andere fans hierdoor in slecht daglicht worden gezet.'