Van Persie over blessuregolf Feyenoord: 'Spelers balanceren op het randje'

Update: 5 november 2025 om 20:55
3Reacties

Trainer Robin van Persie van Feyenoord probeert een verklaring te vinden voor het grote aantal blessures bij zijn ploeg. Tegelijkertijd zou de conclusie kunnen zijn dat er helemaal geen verklaring is, omdat er sprake is van pech.

© Pro Shots

Hoe komt Feyenoord aan zoveel blessures?

Van Persie heeft bij Feyenoord amper nog middenvelders over. 'Je moet het per speler bekijken. Jordan Bos heeft nu een blessure opgelopen, maar we hebben alles gedaan wat we konden doen om hem rust te geven. Bijvoorbeeld na het reizen, of hem wisselen als we ruim op voorsprong stonden. We kijken goed naar wat we nog meer hadden kunnen doen, maar dat konden we niet, vonden wij. Als speler balanceer je altijd op het randje, vanwege het reizen, zwaar trainen en spelen van wedstrijden', zei Van Persie op zijn persconferentie.

'De blessure van Oussama Targhalline kwam voort uit een vervelende tik en landing. Kun je daar iets aan doen? Nee, het is vooral pech. Iedere speler heeft zijn eigen verhaal. Het is vervelend dat het in één linie gebeurt. Het gevolg is dat andere spelers nu móéten spelen, terwijl we graag de luxe hadden gehad om iemand af en toe rust te geven.'

Van Persie noemde Luciano Valente als voorbeeld. 'Het zou logischer zijn dat Valente geen hele wedstrijd speelt, als je ziet wat hij al heeft gespeeld, maar de kans is aanwezig dat hij wel een hele gaat spelen. En drie dagen later spelen we weer, vervolgens bestaat ook de kans dat Valente bij Oranje zit. Dat weet ik niet, want ik heb daar niets over gehoord, maar stel dat... Dan gaat hij ook weer een nieuwe trainingsweek in met allemaal nieuwe prikkels. Het is een opstapeling. Zeker spelers die veel spelen balanceren op het randje. Daar kun je af en toe vanaf vallen. We doen er alles aan om het risico zo klein mogelijk te houden, maar we zijn een voetbalclub. Daar horen risico's bij.'