Hodgson erkent fout: 'Van Aanholt uit wanhoop te snel gebracht'
Patrick van Aanholt was eigenlijk niet helemaal fit voor het duel met West Ham United. Desondanks was de nood zo hoog bij Crystal Palace, dat manager Roy Hodgson de gok met de Oranje-international nam. Het pakte niet uit zoals gehoopt.
© Pro Shots

In aanloop naar de wedstrijd op Boxing Day werkte Van Aanholt aan het herstel van een bovenbeenblessure. 'We waren zo wanhopig over de invulling van die positie, dat we hem te snel hebben gebracht', erkende Hodgson. 'Hij wilde zelf ook graag spelen. We hoefden hem dus niet te overtuigen.'
De gok pakte verkeerd uit in de zin dat Van Aanholt na ruim een uur geblesseerd het veld verliet om plaats te maken voor Jaïro Riedewald. 'Je bent altijd bang dat de blessure terugkeert', zei Hodgson over de angst. 'Ik heb hem na afloop gesproken en hij gaf niet de indruk dat hij wat gescheurd of verrekt heeft. Het lijkt er niet op dat hij er lang uit ligt.'
De fysieke ongemakken bij Van Aanholt vergroten de personele zorgen. 'We kunnen zijn uitvallen eigenlijk niet hebben, maar we moeten ermee leren leven', aldus Hodgson, die meteen van de gelegenheid gebruik maakte voor een pleidooi voor vers bloed. 'Ik hoop toch echt dat de voorzitter van de club ermee instemt vier of vijf spelers erbij te halen.'







