Hiddink na verlies: 'Duitsland was slagvaardiger'

Praat mee!

Na het verlies tegen Duitsland (0-1) weet de Russische bondscoach Guus Hiddink dat het WK 2010 in Zuid-Afrika slechts via de play-offs te bereiken is. Hiddink toonde zich na afloop tevreden over het vertoonde spel, maar legde de vinger op de zere plek.

© Pro Shots

fallback image Hiddink na verlies: 'Duitsland was slagvaardiger'

'Het verschil zat hem vandaag in de slagvaardigheid van beide teams', zegt de Nederlander. 'Duitsland heeft maar een half kansje nodig om te scoren, terwijl wij enkele goede mogelijkheden onbenut hebben gelaten. Het was een ongelukkige nederlaag, ook omdat ons een strafschop werd onthouden. Toch hebben we behoorlijk gespeeld. Alleen in de afwerking hadden we geen succes.'

Joachim Löw, de Duitse bondscoach, onderstreepte dat Duitsland niet voor een punt naar Rusland was gekomen, terwijl dat wel zou hebben volstaan voor de groepswinst. 'Maar inmiddels weet ik dat geen enkel team ter wereld op een gelijkspel kan spelen', meldde de coach. 'Iedereen heeft de wil om te winnen in zijn genen zitten. Ik moet wel toegeven dat we soms best gelukkig zijn geweest.'

Löw wist zich bij vlagen gesteund door de prima spelende René Adler, de doelman van Bayer Leverkusen. De keeper zelf had genoten van zijn solide optreden. 'De meest emotionele wedstrijd van mijn loopbaan. Ik ben een gelukkig mens omdat het zo goed ging. Geen moment heb ik me druk gemaakt om de strijd die woedt om de positie van eerste keeper.'

Sterspeler en aanvoerder Michael Ballack schreef de overwinning toe aan de professionele houding van de Duitse ploeg. 'We waren onverstoorbaar en hebben gedisciplineerd gespeeld. Niet door ons terug te trekken, maar juist door de blik vooruit te houden.'