Het is De Bruyne gelukt wat alleen Messi onder Guardiola deed
Kevin De Bruyne verdient een standbeeld bij Manchester City omdat hij de beste speler uit de clubgeschiedenis is, aldus Jamie Carragher. De 33-jarige Belg liet tegen Wolverhampton Wanderers maar weer eens zien hoe belangrijk hij voor The Citizens is.
© Pro Shots

Manchester City won vrijdag van Wolves en dat was de vijfde zege op rij in een officiële wedstrijd. De enige treffer van de avond werd gemaakt door De Bruyne, die daardoor de tweede speler ooit onder Pep Guardiola werd die bij 250 goals betrokken is geweest. Die andere speler is ene Lionel Messi.
'Hij verdient een standbeeld, hij is de beste speler die Manchester City ooit heeft gehad', aldus Jamie Carragher na afloop van de wedstrijd bij Sky Sports. De analyticus uit Liverpool zet De Bruyne in een rijtje met Vincent Kompany, Sergio Aguero en David Silva. 'Die generatie heeft zo veel aan City gegeven en zij hebben al standbeelden. Voor mij zit De Bruyne daar nog boven, dus die moet er ook een krijgen.'
Jeremy Doku, de man die goed was voor de assist op De Bruyne, was blij voor zijn landgenoot. 'Gelukkig speel ik nog met hem bij België, ik hoef niet uit te leggen hoe exceptioneel hij is. Ik zag hem vrij staan en toen kon ik een assist geven, dus ik ben blij voor hem.'
Ook Pep Guardiola geniet van de laatste momenten van De Bruyne in het shirt van Manchester City. 'Spelers als hij, Aguero en Kompany. Ze zitten in het hart van de mensen. Het zijn niet alleen maar de prijzen en statistieken, maar ook de liefde en affectie die we hem allemaal geven en van hem krijgen. Hij is hier tien jaar, we hebben hem nodig gehad om te bereiken wat we hebben bereikt. Of hij in zijn laatste wedstrijden nog wat moet bewijzen? Hij hoeft niets te bewijzen.'





