Het gemis van Mats Deijl bij Go Ahead Eagles: 'Hij was de lijm'
Het vertrek van Mats Deijl bij Go Ahead Eagles liet afgelopen winter zijn sporen na. De club uit Deventer raakte niet alleen een rechtsback, maar ook de aanvoerder en een boegbeeld kwijt. Doelman Jari De Busser had het er moeilijk mee.
© Pro Shots

Deijl vertrok in januari naar Feyenoord, kort na de Europa League-wedstrijd van Go Ahead tegen OGC Nice (3-1 nederlaag). 'Toen besefte ik dat het vriendenteam langzaamaan uiteenviel', vertelt De Busser in een uitgebreid interview met VI. In het gesprek vergeleek hij de ploeg die vorig seizoen de KNVB Beker won met een vriendenteam. 'Mats was de lijm, dus het was heftig dat hij vertrok.'
De Belgische keeper keek naar Deijl op. 'Mats is zo rustig en welbespraakt. Hij houdt altijd een oogje in het zeil, weet wat plezier maken is en stelt je op zijn eigen manier op je gemak. Ik had veel aan hem. Een aanvoerder zonder te veel bla bla. Het zou me niets verbazen als hij binnenkort ook bij Feyenoord de band krijgt. Ik vond het jammer dat hij vertrok en het was een gemis voor ons in de tweede seizoenshelft.'
Bovenal gunde De Busser zijn ploeggenoot de stap naar Rotterdam wel. 'Iedereen gunde het hem enorm en begreep volledig dat hij ging. Dit was een fantastische stap die hij volledig verdiende.' Diezelfde winter werd De Busser ook aan Feyenoord gelinkt. Wordt hij herenigd met Deijl? 'Haha, ze moeten eerst nog bellen hè. Ik zie het allemaal wel. Er zijn mooie clubs in Nederland en Feyenoord is er een van. Een heel mooie club.'
Lees in de nieuwe VI en op VI PRO het hele interview met Jari De Busser, die zijn toekomstplannen uit de doeken doet.






