Heracles zorgt voor ongeloof bij Sibum: 'Dit is niet hoe we willen werken'
Heracles Almelo heeft zichzelf vrijdagavond een hele slechte dienst bewezen. Op bezoek bij FC Groningen werd de ploeg van Bas Sibum volledig overlopen (4-0). Tot ongeloof van de trainer, die hard was voor zijn elftal.
© Pro Shots

'Ik ben van de eerste helft zeker geschrokken', zei Sibum na afloop bij ESPN. 'We worden overlopen, we zijn op energie en tempo afgetroefd. Dat mag niet gebeuren. Bij de eerste goal stonden we met tien man op het veld. Naïef, want van de scheidsrechter hoefde het niet. Als je er dan zelf uitgaat…'
Daarmee doelde hij op het feit dat middenvelder Jan Zamburek koos voor een blessurebehandeling. Bij het tweede tegendoelpunt werd FC Groningen geen strobreedte in de weg gelegd. Al vond Sibum andere gebeurtenissen meer storend. 'Bij een lange bal gingen we een duel slap aan, zoals we de hele eerste helft deden. Dat vind ik erger dan dat er iemand een keer vrij staat. Ik miste het in de duels. Dat heeft me zeker verrast, want ik had dit nog niet eerder gezien.'
'Als je tegen een ploeg speelt met meer kwaliteiten, dan moet je het compenseren met vechtlust', vond Sibum. 'Daarin werden we juist afgetroefd. Ik heb niet vroeg ingegrepen, want de jongens moesten het voelen. Ik vond dat ze na rust een reactie moesten geven. Dat deden ze niet. Dit is niet de manier hoe we bij Heracles willen werken.'






