Helikoptervlucht Feyenoord niet zonder zorgen: 'Ik zat er heel erg mee'
Samen met Gaoussou Diarra en Gonçalo Borges stapten Luciano Valente en Sem Steijn zondag uit de Feyenoord-helikopter. De vlucht zorgde voor zenuwen bij beide aanwinsten. 'Ik heb een beetje hoogtevrees, dus ik zat er heel erg mee.'
© Pro Shots

Feyenoord nam Valente over van FC Groningen en haalde Steijn op bij FC Twente. Beide spelers maakten zondag hun opwachting op de open dag van de Rotterdammers en landden met een helikopter op de middenstip. 'Een droom, eigenlijk', zei Valente in gesprek met ESPN. 'Dan zie je dat De Kuip helemaal vol zit. Dan besef je eigenlijk hoe groot de club is. Dat het op een open dag vol zit, bizar.'
De landing beviel Valente uitstekend, maar vooraf had de nieuweling lichte zorgen. In de regio Rotterdam was code geel afgegeven. 'Ik heb ook nog een beetje hoogtevrees, dus ik zat er heel erg mee', gaf Valente toe. 'Ik dacht: wat gaan we nu precies doen? De vlucht was kort, maar gelukkig ging het heel goed. Het was een mooie landing.'
Ook Steijn had vooraf zijn bedenkingen. 'Ik vond het gisteren wel eng. Ik zag er dat een storm op komst was, maar gelukkig is het droog gebleven', aldus de Eredivisie-topscorer van vorig seizoen. Beide spelers kunnen zaterdag weer doen waar ze goed in zijn. Dan komt Feyenoord weer in actie en staat het vriendschappelijke duel met Liefering op het programma.







